Alla inlägg den 8 mars 2012

Efter ledighet och sjukdom så har vi börjat på ny kula med nya sjukdomar... idag var det den minstas tur


Detta innebär att det blir ganska ryckig träning, hade önskat kunna hålla mig till min uppgjorda plan - å andra sidan sätter det kreativiteten på prov  . Det blir små korta sekvenser med träning på möjliga och omöjliga ställen.


Imorgon ska vi till en efterlängtad dag i Kungsör med Maria B. Vår läxa var framför allt ingång på plan och fritt följ - vi får väl se om vi får godkänt...


Jag hamnade i en svacka vad gäller träning i fria följet - tror kanske att den kan bero på att tävlingsnerven gjorde sig påmind. Vi har ju rankingtävlingen i Malmö nästa helg..

Detta fick till följd att jag lade fokus på när Qlura gjorde blicksläpp och var oengagerad istället för att lägga fokus på engagemang, skön känsla och fin kontakt. Gissa vad jag fick..... Surprise - blicksläpp och oengagemang. När jag kom underfund med det så vände vi på steken och gissa vad jag fick då - helt rätt -  engagemang, skön känsla och fin kontakt.

 

Nu lägger vi allt krut vi har på att vara så väl förberedda vi kan inför söndagen nästa vecka   

Ovido - Quiz & Flashcards