Alla inlägg under augusti 2012

Av Karin Fischer Kristiansson - 22 augusti 2012 19:58

Idag vallar vi!
Imorgon ska vi träna med Eleonor i Forserum - En hel massa lydnad!!

Det blev bara liiite lydnad, ett par länkar i trädgården innan vi stack till de ulliga. ;)

Av Karin Fischer Kristiansson - 19 augusti 2012 11:37

Idag ska jag se på gårdagen med andra ögon!


Jag kan konstatera var väldigt orättvis mot min hund som tävlade igår fast vi inte hade tränat för det - jag hoppas att Qlura inte uppfattade det på samma vis. Jag såg inte klart i strävan efter rankingpoäng - den missen vill jag aldrig göra om! Jag ska bli klok som Lena L som tänkte och kände med sin hund och avstod av den anledningen. Jag trodde att jag kunde lita på gamla meriter och köra på.....


Igår såg jag bara det som gick tokigt och som inte blev så bra som det kan bli.

Men nu när jag sovit på saken, så är jag väldigt stolt över min lilla prinsessa som gör så gott hon kan trots omständigheterna och gör det hon är tränad till just då - träning är ju som bekant färskvara.... 


Jag tänker välja att se det som faktiskt funkade rätt väl.

  • Gruppmomenten fixade hon fint, både plats och sitt. Hon "rumpade" inte över i platsen, utan låg fint hela tiden
  • Fjärrdirigering - gjorde hon så gott hon kunde
  • Vittringen - tog fel pinne och var tveksam hem igen - DETTA måste jag träna mycket på, det har blivit ett "tävlingsspöke"
  • Hopp-apport - gjorde hon fint, trots värsta metallapporten - den kantiga tunna.... - lättar på rumpan vid TL´s kommando.....
  • App-dir - klockren - en av dagens 2 tior
  • Rutan - fint konskick, fin fart DJUPT in i rutan - lättar på rumpan vid TL´s kommando..... jag gick tokigt, ej 90 grader
  • Inkallning - fint läggande - jag kommenderar för tidigt, sned ingång, ställandet var ok
  • Z -  fint läggande och fint ställande - och ett helt gäng förarmissar
  • FF - fina sättanden vid sf och vs, var båda hjärnhalvorna var med - mestadels - skall, gnäll, vp
  • Annat - hon hade fin attityd hela tiden, moment förberedelserna funkade, kondiditonsmässigt verkade hon hålla, glad och positiv - bästa lilla prinsessa   

Som någon sa igår: Var stolt över att hon har en så fin lägsta nivå - då var jag inte i sinnesstämning att se eller ta emot det - Tack Carin för den kommentaren!

Bästa coachinggänget som alltid peppar och stöttar och står beredda med handlingsplaner - Ni är bäst!!!


Stoort tack till Kungsör BK för en mycket trevlig tävling!!

Stoort grattis till Maria, Mona och Fredrik på pallen!!


Har sagt det förr, men nu ska jag verkligen försöka sätta fart på träningen - undra om det var den här sparken i baken jag behövde för att ladda till Forserum den 15 september.....

Av Karin Fischer Kristiansson - 18 augusti 2012 14:43

Jag ska aldrig mer utsätta varken mig eller Qlura för att tävla utan rätt förutsättningar!!
Jag ska känna att jag har tränat ordentligt, att jag har träningstävlat och har fokus på tävlingen.
Stackars Qlura - hon får lida för att hon har en dum matte.

Vi bryter ihop och startar förberedelserna imorgon inför Forserum den 15 sept!

Av Karin Fischer Kristiansson - 16 augusti 2012 15:59

Det blir tävling i Kungsör   


Qlura verkar ohalt, så vi åker imorgon, uppladdningen kunde ju varit bättre.........    

Vi fick möjlighet att träna i hallen - tack snälla!! - tyvärr hinner vi inte upp i tid till det...  Men det ska bli jätte roligt att träffa alla trevliga som ska dit upp i helgen.


Snälla Jenny har köpt en ny leksak som jag är jätte sugen på   , får den på lördag - återkommer med mer info   

Av Karin Fischer Kristiansson - 11 augusti 2012 15:51

Det jag trodde var en liten tasskada från havstulpaner verkar vara en rejäl sträckning efter en ofrivillig rusch i skogen igår.....
Koppelpromenader inför tävlingen på lördag nästa vecka - inte riktigt det jag tänkt mig....

Av Karin Fischer Kristiansson - 10 augusti 2012 09:44

Jag hittar inte träningsmotivationen!!!

Av Karin Fischer Kristiansson - 6 augusti 2012 15:30

Träningen idag lämnade ganska mycket att önska.... men tänk att de träningarna ofta kan vara de bästa. Vi fick en massa svar på vad vi behöver träna mer på -  så en dålig prestation blev en bra träning    

Idag blir det nog ff-träning i uterummet   , det regnar lite för mycket för att finslipa...


Men valla tror jag man kan göra i ösregn, så det blir det nog i kväll  


   

Av Karin Fischer Kristiansson - 5 augusti 2012 14:50

Vi som skulle lägga krut på lydnadsträning denna vecka.....

Det blev abborrfiske, båttur i solnedgången, öringfiske, blåbärsplockning och tid för eftertanke istället

Kvaliteten på korten lämnar lite mer att önska.....

Skapa flashcards