Alla inlägg under september 2010

Av Karin Fischer Kristiansson - 30 september 2010 06:37

Först var vi och tränade samtliga moment inför tävlingen i helgen. På det stora hela gick det nog ok, men många detaljer hamnade på listan, att träna på i höst och vinter. Minst 2 detaljer i varje moment, men de får vi ta tag i efter helgen och framåt  .


När jag kom hem sköt barnen och mannen med luftgeväret som stått i köket i några veckor. Projekt skotträning har varit planerat en lång tid, men aldrig kommit till skott..... Men nu så! Luftgevärsljudet gick bra! Min idé är att bygga mycket förväntan på skott och börja lågt för att sedan gå vidare till salongsgevär, hagel, älg etc.. jag har ingen pistol men jag har en snäll kamrat som är jägare som kan tänka sig att ställa upp och även det är också ett höst/vinter projekt.

Av Karin Fischer Kristiansson - 27 september 2010 20:54

Jaaaa, vi kom med i talangtruppen!!! Ska försöka förvalta denna chans/möjlighet på bästa möjliga sätt.

Av Karin Fischer Kristiansson - 27 september 2010 11:08

Jag och Qlura har varit hos Anders Kjernholm och tränat i helgen - alltid lika givande. Denna gången fokuserade vi på frittfölj, dumruta och vittringen, många delar att slipa på.... bara en sådan sak som hur Qlura tar pinnen... Hon vill gärna ta längst ut till vänster och hålla löst, vilket kanske kan vara orsaken till att det blir tugg ibland.. Ett projekt att träna på i höst och vinter, tillsammans med ett snabbt sättande och en hel del andra detaljer

Rutan som varit frökens paradmoment har havererat..... tillbaka till ruta ett, men vi tar nya tag igen   

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards