Alla inlägg den 9 februari 2012

Av Karin Fischer Kristiansson - 9 februari 2012 19:57

Först JÄTTE GRATTIS till alla ni som kommit med i lydnadslandslagets talangtrupp!!!!!

Extra mycket grattis till Erica, Maria, Ingela och Carin. Grattis till Marika som fick behålla sin plats! Härligt jobbat!!!!!     


På lördag är det coachingträff!!! Då ska vi träna i en hall med hal matta. Planen är att börja med ingång på plan och ff - förståss. Sedan tänker jag så småningom köra en del fartiga moment, så att Qlura får lära sig hantera den hala mattan. Det lär ju bli en sådan matta på tävlingen i Malmö den 18 mars...

Jag ser fram emot denna träff JÄTTE mycket! Har turen att tillhöra ett gäng där alla peppar och stöttar oavsett nivå och det förekommer ingen avundsjuka eller konkurens, utan alla är väldigt ödmjuka och fulla av humor  


Nästa tävling är, som sagt, rankingtävlingen i Malmö. Håller tummarna för att de klarar att genomföra även lkl 1-3!! Vi får väl se hur mycket träning vi får till innan den.... Jag har ju inte hunnit skotta gräsmattan i år, på plogade tex parkeringar är det ofta väldigt halt och betala för inomhusträning flera gånger i veckan funkar inte i min plånbok  . Men det är ju egentligen bara att gilla läget och träna efter bästa förmåga och använda all kreativitet som finns - vädret går ju inte att påverka särskilt mycket    


Idag har vi varit på Aktiv Hund och träffat Kristina, Qlura fick massage och akupunktur, jag fick styrketräningstips till framför allt höger framben, som är och kommer att vara hennes akilleshäl - gäller att hålla henne välmusklad. Hon är absolut inte halt, men om hon får välja så väljer hon att ta i mindre med det benet. Ganska skönt att få det bekräftat, så att jag slipper gå runt och tro att jag inbillar mig.....   


Den 18 februari är det dags för träningstävling igen, i ridhus denna gång. Kalasbra att ha möjlighet att genomföra det ca 2 ggr i månaden! Det fyller väldigt många syften, ofta olika för varje gång, t ex reparera brister från sista tävlingen, testa av hur kedjor håller i tävlingssituation, få möjlighet till gruppmoment med olika hundar mm. mm.


Jag fick ledigt av chefen - så jag kan åka på de lydnadsträningsdagarna som jag blivit inbjuden till, med deltagare från hela Norden och Ryssland. Det ska bli FANTASTISKT roligt!!!! Jag känner mig verkligen priviligerad!!


Fick en följdfråga på inlägget den 22 januari: Tankar på hur man inte hamnar i det tänket?! Det är en spännande fråga som kräver ett eget inlägg - återkommer med det!   

Ovido - Quiz & Flashcards