Direktlänk till inlägg 12 januari 2011

Tillbaka i vardagen

Av Karin Fischer Kristiansson - 12 januari 2011 20:57

Nu är jag tillbaka på jobbet igen, vilket innebär lite mindre tid för Qlura, men Qlura är helt nöjd, hon får ju vara hos sin älskade gammel husse, min pappa och han är bäst i världen, tycker Qlura.


Nu börjar jag bli lite nervös för hur jag ska få till en tillräcklig träningsdos inför talangtruppstävlingen i Värnamo, sista helgen i januari....... Min skottade gräsmatta (fler än en granne som har haft synpunkter på den... "överambitiöst", "inte normalt" är kommentarer som förekommit   ) har varit min räddning hela vintern, men nu har den, ofrivilligt, blivit en skridskobana.    Finns få skottade ytor som är halkfria......

MEN jag har hittat en inomhushall med konstgräs i NÖDINGE!!!!! Den är förvisso väldigt dyr, men om man är några stycken som kan träna samtidigt, så blir det ju lite bättre.


Tja, vi får väl se till att träningen blir högkvalitativ när vi väl får till det, så att vi kan göra så väl ifrån oss som möjligt i Värnamo. Vi behöver lägga extra mycket krut på det fria följet och springa långt in i rutan och på att länka, gärna med någon som kommenderar, och träna på mellan moment och tystnad.....


Nu har vi tur att vi är några stycken som ska köra en träningstävling på lördag, den ligger verkligen helt rätt i tiden. Jag hoppas på att det är några fler som anmäler sig, "the more, the merrier!!!!


Jag fick en fråga om hur jag tänker runt underliga länkar och störningar, konkret, det är spännande att fundera runt det. Hur gör du när du länkar och tränar på störningar, vad tycker du är viktigt att tänka på????


Jag har insett att min lilla blogg saknar kort och filmklipp, uppskattar själv det i andras bloggar...... men jag är inte så teknisk - tyvärr - ska försöka träna mer på det (också)........


Oj, vad mycket text det blev, tänk att du orkade hela vägen hit.......  



 
 
Erika, Noa & Scout

Erika, Noa & Scout

13 januari 2011 07:33

Vi är gärna med om ni ska hyra hallen i nödinge! Dessvärre kan ju inte jag mitt på dagen på vardagar :-(
Jag får nog hoppa över träningstävlingen på lördag, eftersom jag har två hundar är det så svårt att hinna med båda på den korta tiden man har. Jag får försöka hitta nån skottad parkering som inte är isbana istället...

http://www.springertok.wordpress.com

Karin Fischer Kristiansson

13 januari 2011 07:55

Kul att du vill hänga med till Nödinge, vi kan väl kolla på det, det var ont om kvällstider, för då spelar de väl fotboll tänker jag...... men kanske att vi hittar någn tid.
Men du, Erika, vi är inte många på lördag - se din blogg - så du hinner gott och väl köra båda dina! Hade verkligen varit jätte roligt om du kom med!!!

 
Ingen bild

Jenny B

13 januari 2011 08:33

Säg till Karin så kan du ta ett träningspass i ridhuset, vi kör ju där ngr dagar i veckan nu närmast fredag!

Mvh Jenny och Zera :)

 
Ingen bild

Sandra

13 januari 2011 15:05

Hej! Av en händelse så hittade jag din blogg! Så nu e jag lite arg på dig ....du har ju skrivigt skitlänge....och jag helt ovetande !!=)
Kanske skulle jag ha en ...Bonde-blogg för några hund aktiviteter har jag ju inte att skriva om. SUCK - saknar träningen och er!
Kram Sandra

Karin Fischer Kristiansson

13 januari 2011 15:37

Förlåt, Sandra! Men du vet ju allt som händer ändå ;).

Jag hade jätte gärna läst din bonde-blogg, men allra helst hade jag sett att du använde den tiden till annat..... =)
Kram tillbaka!

 
Erika, Noa & Scout

Erika, Noa & Scout

13 januari 2011 15:29

Om det inte är försent kommer vi också då! Så får jag hålla tummarna att inte fler anmäler sig ;)

http://www.springertok.wordpress.com

Karin Fischer Kristiansson

13 januari 2011 15:35

KUL, Erika!! Då ses vi på lördag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Här var det inte uppdaterat på länge.....   Men....................... Vi vann rankingtävlingen i Kungsör idag!!!!!   12 rankingpoäng!!! Vi hade startnummer sist, kul upplägg där vi gick in på planen 4 gånger, först platsliggning, sedan 4 mom...

Av Karin Fischer Kristiansson - 12 februari 2013 14:05

Hon var tänkt som framförallt hovdam och sparringpartner till prinsessan - hon blev det - men hon blev så mycket mer!!! Hon tillför en massa glädje till hela familjen, hon är alltid full av energi, tar livet med en klackspark, är med på alla upptå...

Av Karin Fischer Kristiansson - 11 februari 2013 20:02

Lov skulle nog inte Qlura säga, kanske mer sport som i träning som i jätte roligt :-) Backträning / intervaller på morgonen, detaljer på lunchen, länkar på eftermiddagen och vittring i hotellkorridoren innan läggning. Det Prinsessan inte tycker...

Av Karin Fischer Kristiansson - 2 februari 2013 13:43

Idag var vi två tappra som dök upp för tävlingsträning. Gruppmomenten funkade ok, note to my self - tass förflyttning i sitt i grupp. Planen var att länka ihop hela elitprogrammet i traditionell ordning med kommendering, för att se hur det håll...

Av Karin Fischer Kristiansson - 28 januari 2013 20:14

Kan bli låångt detta...... Det absolut roligaste och mest inspirerande landslagsläger jag varit på      Fredagskvällen började med tankar från mentalcoachen P-O om hur man kan analysera vad man gör som påverkar tävlingssituationen och åtgärder ...

Ovido - Quiz & Flashcards