Alla inlägg den 6 januari 2012

Av Karin Fischer Kristiansson - 6 januari 2012 13:23

Qlura is back!!  Efter att ha haft några jobbiga dagar efter nyårshelgens smällare och raketer så verkar det som om den galna Qlura är tillbaka. Den Qlura klarar att jägarna skjuter i skogen utan att packa ihop och gå hem  


Idag lyckades jag hålla mig till träningsplanen! Klick

Jag gjorde ett upplägg för överträning med dolda apporter i apporteringsdirigeringen, så att det blev lyckanden varje gång. Klick

Såg till att det blev lyckanden då hon sprang fort från bästa leksaken  -djupt in i rutan. Klick

Övertränade även vittringen, Qlura behövde använda tålamod vid pinnarna, lade rätt pinne i gräs en meter från de andra. Klick

Gjorde en länk på 3 moment, lagrade bristerna i hårddisken, rättade inte till dem. Klick

Tränade väsentliga detaljer som, ingång på planen, ingångar vid sidan och starter i fria följet. Klick

Känner mig ordentligt förstärkt i att fortsätta hålla mig till planen att träna kvalitet istället för kvantitet   



Miljöträning på mässan, My Dog, igår

Tränade ingång till gruppmoment och gruppmoment och fick möjlighet att belöna upp det

Därefter blev det en massa detaljträning med störning, kändes helt ok.

Qlura behöver träna på en annan teknik för ställande och läggande i inkallningen, på hal matta, där hon lägger mer vikt bakåt, idag låser hon alla ben och gliiiider fram på mattan   

Konstaterar att hon inte verkar vara störd av miljön eller av underlaget, men att hon behöver konditionsträning - stoppar in det i hårddisken - kommer förhoppningsvis ut som en genomtänkt plan   

Ovido - Quiz & Flashcards