Direktlänk till inlägg 28 november 2012

Äntligen!!!

Av Karin Fischer Kristiansson - 28 november 2012 21:35

 

Samtliga foton: Anna Wedin Gustavsson


Äntligen är det RIKTIGT roligt att träna hund igen!! När jag tittar i backspegeln så har det nog inte varit riktigt roligt sedan vi var på VM i maj.... Men nu tycker vi båda att det är grymt kul!


Vi var iväg i helgen med bästa gänget och tränade i Dittes hall i Motala.  Under fredagkvällen lyssnade vi på Lena Löfroth och hennes tankar runt helhet och träningstänk - många tankar väcktes och inspirerar till nytänk.

Fin hall, fina förutsättningar, trevligt sällskap, gott vin, god mat, många nya tankar och bäst av allt - min prinsessa visade sig från sin bästa sida. Hon höll i hop, var på hugget, tog i, och orkade prestera på topp hela helgen, även det jobbiga sista passet - på ett sätt jag inte riktigt känner igen, hoppas att jag kan förvalta denna nytändning så att den håller över tid!


Jag är faktiskt lite stolt över mig själv att jag tog tag i våra akillesmoment, har annars en viss tendens att köra de moment som är fartiga och kul..... det blev ff och vittring för nästan hela slanten

 

Vi qlurade på lite olika varianter på hur att få upp tempot i vittringen, men enades om att säkerhet är prio ett. En tanke om att Qlura tror att momentet är slut när hon hittat pinnen och därför inte har någon fart hem, väcktes. En anledning till det är att hon skyndar sig inte nämvärt hem oavsett vad hon blev belönad med i det tidigare skicket... Hmmm, värt lite eftertanke... Så i ett försök att få henne att fortsätta jobba, lade vi ut två högar med pinnar, medhjälparna fyllde på med mina pinnar och istället för att göra en ingång, fick hon springa förbi mig och göra en ny vittning. Denna övning gjorde vi sist på söndagen och genererade i säkert 15 vittringsskick i olika varianter och hon löste dem alla finfint - en övning jag tänker att vi ska fortsätta prova


 

Fria följet gjorde vi lååånga och korta och de flesta med bra fokus och bra position, som Lotta Linusson skulle sagt: hon använde båda hjärnhalvorna. Sidoförflyttningarna är ett gissel då hon gnisslar, eller grymtar där, ofta... Där fick vi tips om att under 1 månads tid göra dem under marsch, förslagsvis då långsam, för att sedan smyga ner i halt och se vad som händer - på julafton har det gått en månad, undrar om jag kan få tysta sidoff. i julklapp.


 

Hovdamen fick ju så klart följa med och skötte sitt jobb med den äran.


Idag har vi varit och tränat i ny lokal med hal matta - jätte tack Jessica för att jag fick komma och träna!

På lördag är det träningstävling, 2 veckor senare ännu en

På söndag är det kurs för Siv Svensen, utan hund

Nästa vecka blir det nog Halmstad hundarena

Delar ur coachinggänget har bokat Halmstad hundarena en heldag i december

Nu är vi på G




 
 
Ingen bild

Marie, Love&Carma

29 november 2012 08:05

Härligt - bra träningskompisar kan få den mest deppigaste att komma igen ;-))))
Kul att ni tog in Lena, lycka till framöver och stort tack för din inspiration som du gav i Smedjebacken :)
Kram marie&Carma

Karin Fischer Kristiansson

29 november 2012 12:03

Jaaaa, bra träningskompisar är GULD värt!!!!
Tack! Kul att jag kunde inspirera!

Lycka till framöver, Marie!!! Ni kommer gå långt!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Här var det inte uppdaterat på länge.....   Men....................... Vi vann rankingtävlingen i Kungsör idag!!!!!   12 rankingpoäng!!! Vi hade startnummer sist, kul upplägg där vi gick in på planen 4 gånger, först platsliggning, sedan 4 mom...

Av Karin Fischer Kristiansson - 12 februari 2013 14:05

Hon var tänkt som framförallt hovdam och sparringpartner till prinsessan - hon blev det - men hon blev så mycket mer!!! Hon tillför en massa glädje till hela familjen, hon är alltid full av energi, tar livet med en klackspark, är med på alla upptå...

Av Karin Fischer Kristiansson - 11 februari 2013 20:02

Lov skulle nog inte Qlura säga, kanske mer sport som i träning som i jätte roligt :-) Backträning / intervaller på morgonen, detaljer på lunchen, länkar på eftermiddagen och vittring i hotellkorridoren innan läggning. Det Prinsessan inte tycker...

Av Karin Fischer Kristiansson - 2 februari 2013 13:43

Idag var vi två tappra som dök upp för tävlingsträning. Gruppmomenten funkade ok, note to my self - tass förflyttning i sitt i grupp. Planen var att länka ihop hela elitprogrammet i traditionell ordning med kommendering, för att se hur det håll...

Av Karin Fischer Kristiansson - 28 januari 2013 20:14

Kan bli låångt detta...... Det absolut roligaste och mest inspirerande landslagsläger jag varit på      Fredagskvällen började med tankar från mentalcoachen P-O om hur man kan analysera vad man gör som påverkar tävlingssituationen och åtgärder ...

Ovido - Quiz & Flashcards