Direktlänk till inlägg 15 september 2012

Tänk om OM inte fanns........

Av Karin Fischer Kristiansson - 15 september 2012 16:18

Rankingtävling i Forserum!

Vilken fantastiskt fint arrangerad och genomförd tävling! Allt flöt enligt tidsplaneringen och alla funktionärer, domare mm var så trevliga och tillmötesgående!!!   



 

Önskade att det såg ut så här idag..........


Luften och viljan att fortsätta tävlingen gick fullständigt ur mig när Qlura lade sig på sitt i grupp, 30 poäng bort- just då hade jag god lust att sätta mig i bilen och åka hem till familjen. Kloka ord från kloka människor fick mig att kunna ladda om till eftermiddagen, vi hade näst sista start.


Värmingen kändes helt ok, jag har fortfarande inte hittat några bra värmingsrutiner.... kanske ska fundera lite på det....


Ring 1

Z - kändes fin i skiftena, ganska raka, framför allt fin i transporterna som varit den stora akilleshälen. Däremot halten - var ju som vanligt för långt fram - 10p

App.dir - Ok tryck till konen, vinklar in lite mot mitten, men vinklar ut och tar rätt apport, jämnt tempo från kon till apport och hem igen - 10p

Fritt följ - på träning börjar detta moment fungera rätt bra - men på täving är det en fullständig katastrof!!   Jag MÅSTE ta tag i och lägga krut på detta moment!! - 6,5p    


Ring 2

Hopp apport - med Qlura mått mätt, helt ok, dock en sned ingång - 10p

Fjärr - Här är jag RIKTIGT nöjd, momentrutinen som vi tränat på SATT och hon gjorde fina skiften med tryck i samtliga - 10p

Inkallning - dåligt tempo ger dåliga skiften, och sista sträckan in från ligg är det alldeles för dåligt tempo i - 9,5

Rutan - Qlura älskar sin ruta och gör den så vackert! - 10p

Vittring - här kom det riktiga eldprovet som vi lagt mycket tid på sedan senaste rankingtävlingen, sist i en lång länk av moment - hon klarade den!!!!! Ok tempo ut, ok nosarbete, omtag och mesigt tempo in - men hon tvekade inte och hon tog rätt pinne!!!!   - 8,5p


Momentrutiner och belöningar mellan momenten tycker jag funkade riktigt bra. Tycker att vår helhetsträning har gett resultat, undantaget friaföljet, hon jobbade på utan att skalla, undantaget friaföljet, och höll hela vägen i mål.

Mest nöjd är jag faktiskt över att jag lyckades ladda om från nollan på förmiddagen   


Totalt 273p med en nolla.



GRATTIS

Niina och Skoj som vann med 302,5 p

Mona och Marvin som kom 2a med 301,5p

Eleonor och Mexx som kom 3a med 301,5p

De skiljde 2an och 3an med betyg på moment 3,5 och 6, tror jag det var



 
 
Hanna

Hanna

15 september 2012 17:33

Grattis till allt det fina. Resten är bara detaljer.

http://www.kennelblagul.blogspot.se

Karin Fischer Kristiansson

15 september 2012 17:37

Gulliga du!!! Tack!!

Lycka till imorgon nu, Hanna!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Här var det inte uppdaterat på länge.....   Men....................... Vi vann rankingtävlingen i Kungsör idag!!!!!   12 rankingpoäng!!! Vi hade startnummer sist, kul upplägg där vi gick in på planen 4 gånger, först platsliggning, sedan 4 mom...

Av Karin Fischer Kristiansson - 12 februari 2013 14:05

Hon var tänkt som framförallt hovdam och sparringpartner till prinsessan - hon blev det - men hon blev så mycket mer!!! Hon tillför en massa glädje till hela familjen, hon är alltid full av energi, tar livet med en klackspark, är med på alla upptå...

Av Karin Fischer Kristiansson - 11 februari 2013 20:02

Lov skulle nog inte Qlura säga, kanske mer sport som i träning som i jätte roligt :-) Backträning / intervaller på morgonen, detaljer på lunchen, länkar på eftermiddagen och vittring i hotellkorridoren innan läggning. Det Prinsessan inte tycker...

Av Karin Fischer Kristiansson - 2 februari 2013 13:43

Idag var vi två tappra som dök upp för tävlingsträning. Gruppmomenten funkade ok, note to my self - tass förflyttning i sitt i grupp. Planen var att länka ihop hela elitprogrammet i traditionell ordning med kommendering, för att se hur det håll...

Av Karin Fischer Kristiansson - 28 januari 2013 20:14

Kan bli låångt detta...... Det absolut roligaste och mest inspirerande landslagsläger jag varit på      Fredagskvällen började med tankar från mentalcoachen P-O om hur man kan analysera vad man gör som påverkar tävlingssituationen och åtgärder ...

Ovido - Quiz & Flashcards