Alla inlägg den 29 juni 2012

Av Karin Fischer Kristiansson - 29 juni 2012 07:51

Vi hade förmånen att bli inbjudna till ett fantastiskt läger, Cellavie Obedience Summer Camp 2012. med deltagare från Nordens alla länder samt Ryssland! Deltagare som tävlat på hög nivå, 3 nationsmästare, samt deltagare som är otroligt kompetenta hundtränare (det ena utesluter såklart inte det andra) och dessutom villiga att på ett inspirerande, ödmjukt och nyfiket sätt dela med sig av sina kunskaper och tankar.

Jag skulle ju ha lydnadsuppehåll......... men efter dessa 3 dagar så har jag förhandlat med mig själv   , så - ja, jag ska ha lydnadsuppehåll, men vi ska leka en massa, som vi förhoppningsvis har nytta av i augusti när vi sätter igång igen   

Vi höll till på Åkerbyherrgård utanför Nora - kan jag varmt rekomendera för hundaktiviteter, stora gräsytor, fina rum, god mat, otroligt tillmötesgående personal samt väldigt väl inställda till hundarna - vargarna i skogen på andra sidan vägen bidrog dessutom med lite extra spänning.

Tack Cellavie dogdesign för fina presenter, leksakerna "Twittis" och "Mick" uppskattades av liten prinsessa och kepsen av mig.

Stort tack till er alla som var med - jag kommer leva länge på detta!! Jätte tack - arrangörerna Ditte, Helené och Maria, för fantastiska dagar!


Vi har nu fått hjälp med att lägga upp en kondition- och styrkeplan, så nu jäklar - kanske till och med jag får röra lite extra på mig.... inte en dag försent i så fall   . Målet är förståss att Qlura fysiskt ska hålla, men också att hon med bättre kondition ska klara att hålla huvudet kallt även när hon är borta hemifrån, hon bränner en del energi när hon inte får sova i sin egen soffa


På söndag hämtar vi sparringpartnern, så här ser hon ut:

     

Foto: Kennel Tanspots , ägare Maria Winberg

http://hstrial-marksridcentrum.homestead.com/indexhundar.html

Hon kallas Kitty och är en Lancashire Heeler Mer info kommer.


Nu ska jag åka och hämta mina flickor, de har varit på Koster och jag har inte träffat dem sedan midsommardagen!! Längtar!

Ovido - Quiz & Flashcards