Direktlänk till inlägg 31 maj 2012

Nu så....

Tänk - vi har deltagit på Världsmästerskapen i lydnad och vi var till och med i final, lilla jag och prinsessan - Heelt gaalet!

Efter kvalet var vi 13 bäst i världen och efter finalen 17e bäst - 17e bäst!!  - i VÄRLDEN

Som om det inte räckte så har vi ett VM lagsilver!!!!


Det har tagit fram till nu för mig att förstå det, jag behövde få lite distans och smälta hela upplevelsen 


Oj vilket äventyr vi har varit på!!!

  • Resa ner och upp med otroligt trevligt och underhållande sällskap - Ditte och jag samåkte och vi körde följe med Maria och Lena B. Många intressanta och spännande diskussioner blev det och fantastiskt många skratt
  • Tävlingarna var väldigt välorganiserade, de låg före sin tidsplan varje dag!
  • Väldigt många och duktiga ekipage har vi sett och upplevt.
  • Häftigast var japanen med sin lilla gula labbe - han stöttade och peppade sin hund oavsett vad den gjorde, han jublade efter varje moment, även om han nollade - jätte trevligt att titta på! Japan kan nog bli giftiga framöver.
  • Fick efter många års glömska träna på tyskan - det var riktigt kul, även om jag glömt JÄTTE mycket sedan jag bodde nere i Tyskland
  • Mycket god mat - även om jag blev ganska trött på kött efter ett tag
  • Druckit god öl och gott vin
  • Lärt känna deltagarna i landslaget, vilket gott gäng vi var och vilken jätte skön stämning det var - mycket humor och många skratt!!

Våra två tävlingsdagar genomförde vi efter bästa förmåga, det finns inte mycket jag kunde gjort annorlunda varken i förhållande till de förutsättningar vi hade innan vi åkte ner, eller till de förutsättningar vi hade där nere. Jag klarade att hantera nerverna enligt de strategier jag gjort upp och enligt den plan jag förhöll mig till, som bl.a innebar att fokusera med Bruce Springsteen i öronen, hantera de tankar som kom med att notera att de finns och fortsätta göra min grej och visualisera hela programmet innan vi gick in på planen med moment, belöningar och känsla.


Qlura var trött redan under kvaldagen, vilket gjorde att det blev några detaljmissar och inte så mycket tryck i bl.a ingångar och trav ut och hem i vittringen - men på det stora hela gjorde hon en bra tävling.


I finalen var hon JÄTTE trött, därav ännu sämre tryck, missen (nollan - hon sprang på mitten) i app. dir tror jag också beror på det - det är lätt att ramla tillbaka i gamla problembeteenden när förutsättningarna är svåra, rutan stannade hon alldeles för tidigt - tror jag berodde på att jag stannade henne tidigt i kvalet så att hon då kunde glida in till mitten, ljuden i ff kommer framför allt när hon är trött och ff är hennes absolut sämsta moment och även det är svårt att genomföra med precision under svåra förutsättningar. Fjärren var vacker!!

Hon kämpade väl lilla prinsessan, direkt efter belöningen, lade hon sig och somnade och sov gott och länge   


Note to my self

  • Hålla mig till min plan på träningsläger i anslutning till mästerskap
  • Konditionsträna mycket mer innan
  • Träna Qlura på att sova och slappna av i buren
  • Träna mer på hal matta

STORT TACK Trollhättans Brukshundklubb för den otroligt vackra blomman jag fick med blombudet!!   


Nu är siktet inställt på SM i Borlänge   

 
 
Ingen bild

Agnetha

1 juni 2012 00:24

Men ni är världens bästa Qlura-Karin-team ändå. ;)
Vi har redan börjat hålla tummarna inför SM; min kristallkula säger att det blir en MYCKET fin medalj. :)
Kram på er!!

 
Hanna

Hanna

1 juni 2012 09:40

Ni är GRYMMA och jag tippar guldgult om två veckor :)

http://www.kennelblagul.blogspot.com

 
Ingen bild

Tina/Rosso

1 juni 2012 09:45

Stooort GRATTIS till Dig och prinsessan !!
Det var en fröjd att sitta hemma och följa er framför datan :)

Stort,Stort Lycka till i Borlänge !!

Kram från en stolt träningskompis :)))

 
Ingen bild

Ingela Dahlstedt

1 juni 2012 12:30

Ni är bara så otroligt duktiga. Du är värd framgångarna mer än väl. Kul att följa dina kloka träningstips och funderingar.

 
Anna,  Faquera & Axxa

Anna, Faquera & Axxa

8 juni 2012 11:19

Stort grattis!!
Vad häftigt!
17:e bäst i VÄRLDEN - det är stort!!! :)

http://www.rackartyg.net

Karin Fischer Kristiansson

8 juni 2012 13:46

Kul att du hittade hit! =)

Tack så mycket!!
Ja, visst är det helt galet, 17e bäst i världen....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Här var det inte uppdaterat på länge.....   Men....................... Vi vann rankingtävlingen i Kungsör idag!!!!!   12 rankingpoäng!!! Vi hade startnummer sist, kul upplägg där vi gick in på planen 4 gånger, först platsliggning, sedan 4 mom...

Av Karin Fischer Kristiansson - 12 februari 2013 14:05

Hon var tänkt som framförallt hovdam och sparringpartner till prinsessan - hon blev det - men hon blev så mycket mer!!! Hon tillför en massa glädje till hela familjen, hon är alltid full av energi, tar livet med en klackspark, är med på alla upptå...

Av Karin Fischer Kristiansson - 11 februari 2013 20:02

Lov skulle nog inte Qlura säga, kanske mer sport som i träning som i jätte roligt :-) Backträning / intervaller på morgonen, detaljer på lunchen, länkar på eftermiddagen och vittring i hotellkorridoren innan läggning. Det Prinsessan inte tycker...

Av Karin Fischer Kristiansson - 2 februari 2013 13:43

Idag var vi två tappra som dök upp för tävlingsträning. Gruppmomenten funkade ok, note to my self - tass förflyttning i sitt i grupp. Planen var att länka ihop hela elitprogrammet i traditionell ordning med kommendering, för att se hur det håll...

Av Karin Fischer Kristiansson - 28 januari 2013 20:14

Kan bli låångt detta...... Det absolut roligaste och mest inspirerande landslagsläger jag varit på      Fredagskvällen började med tankar från mentalcoachen P-O om hur man kan analysera vad man gör som påverkar tävlingssituationen och åtgärder ...

Skapa flashcards