Alla inlägg den 8 januari 2012

Av Karin Fischer Kristiansson - 8 januari 2012 18:45

 

Prinsessan transformed into Toker........


Igår var det träningstävlingsmöjlighet för de som ville. Tack ni som var med!! För mig och Qlura är det nödvändigt att få till de tävlingsmässiga passen med duktiga hundtränare som vi inte tränar med så ofta, andra röster som kommenderar, andra hundar i gruppmomenten och andra fräscha ögon som tittar.

Vi gjorde 3 korta länkar och avslutade med lite finlir i fria följet. Det vi fick svar på var att det är svårt att springa från ruta till vittningsapportering utan att norpa lite i andra pinnar än den rätta, att vi behöver backa och träna djup i rutan samt att starten i Z blev något överilad - för övrigt är jag ganska nöjd med övriga utföranden. Självklart finns det detaljer att fila på, men helheten var ok



Idag var det dejt med bästa Erica och Sandra!!  

Höll mig till planen, filmade ett längre fritt följ, lite drygt 4 minuter. Syftet med det är att min känsla av momentet inte stämmer överens med hur det ser ut och då tänker jag att om jag filmar, får jag en annan bild och så småningom kanske också en annan känsla.

Övertränade, gjorde svåra upplägg, för rutan och apporteringsdirigeringen, där tog det några försök innan det blev helt rätt - duktig liten prinsessa fortsätter jobba oavsett    Därefter försökte vi öka svårighetsgraden på vittringen och kom fram till att det saknas lite tålamod.....   När de ca 20 pinnarna låg på en diameter på ca 3 m då orkar inte prinsessan leta hela vägen...... Lagras i hårddisken   

Detaljer som funkade var uppsättandet från platsliggning, ingång på plan och delarna i Z:at........


Ovido - Quiz & Flashcards