Alla inlägg den 3 januari 2012

Av Karin Fischer Kristiansson - 3 januari 2012 19:22

God fortsättning på det nya året!!


Nytt år kan innebära en nystart för allt möjligt och vi ska göra en nystart på

  • strukturerad träning
  • överträning
  • konditionsträning
  • planer för egna får
  • vallningsträning

Först ska vi bara vänta på att sviterna efter nyårshelgen har lagt sig......    Qlura lider av selektiv hörsel just nu, hon lyssnar efter ljud som kan vara läskiga, vilket så klart stör hennes fokus och koncentration. Vi försöker att träna delar och moment där hon har väldigt hög förväntan och där det funkar att belöna med bästa bollen, då går det ganska bra. Jag tänker att hon inte mår bättre av att inte göra något, utan tror att om hon blir trött i kropp och knopp, så tunnas sviterna ut snabbare. Hoppas att min hypotes stämmer   


Denna vår ska vi träna för Maria B och Anders K (se tidigare inlägg) men även för Jessica Svanung (finska landslaget) och för Karin Söderberg (vallning).   

Jag har stora förväntningar på alla duktiga tränare, men mest spännande ska det bli med dagarna för Jessica S, har förstått att hon tränar ganska annorlunda mot någon svensk jag har hört talas om. Om jag har uppfattat det rätt, så tror jag att hennes tankar kommer att göra gott för uthållighetsträningen, vilken lätt kan upplevas lite långtråkig och ohäftig annars.


Coachinggruppen har träffats för första gången och det kommer att bli grymt bra   . Eftersom vi är ett gäng som inte har tränat tillsammans tidigare, så är det ju så klart en inkörsperiod, men första träffen bådar gott inför framtiden - kompetenta, nogranna, ärliga, trevliga, rättfram och humoristiska medlemmar - kan inte bli bättre!! Ser fram emot fortsättningen!!!


Har börjat boka upp några privatträningar - det är verkligen JÄTTE roligt att hålla i de utbildningstillfällena, det ger så mycket tillbaka!!!   

Ovido - Quiz & Flashcards