Alla inlägg den 25 november 2011

Av Karin Fischer Kristiansson - 25 november 2011 17:50

Idag har vi varit åskådare på en vallningskurs för bästa uppfödaren Karin Söderberg, kennel Vallhunden. Hon är bara bäst, otroligt pedagogisk, engagerad och har dessutom ett träningstänk som är förenligt med hur jag tränar lydnad.


En av anledningarna till att vi inte var med praktiskt, är att vi inte har några får att träna på och då är det ingen idé. Qlura taggar igång alldeles vansinnigt när hon ser får!! Idag när hon kom in i ridhuset  (ja, vilken lyx att få titta på bra träning i ridhus när det ösregnar och stormar utanför) för att hjälpa till att putta tillbaka använda får till stallet, då hon fick syn på fåren, så började hon vibrera. Så ska det vara någon vits med att valla, så behöver hon träna flera gånger i veckan -  så TILL VÅREN!! Då hoppas jag verkligen att min plan går i lås med att ha egna får!!!

Fram till dess så ska vi vara åskådare på några fler kurser och om vi får plats i gruppen till våren, så kanske vi kan vara med praktiskt också.


  

Qlura ca 7 månader testar för första gången


Igår hade jag en jätte trevlig grupp i privatträning. De är så duktiga och tränar på ordentligt mellan träffarna!!! Vilken tur jag har som har så ambitiösa kursare, som lär mig så mycket nytt!!!   


På lydnadsfronten så laddar vi för rankingtävlingen i Ludvika nästa lördag! Qlura har hittat en ny växel - överväxeln, vet inte var hon hittade den   Den är en jätte fördel i nästan alla moment, utom friaföljet och Z:at, där ställer det till det lite.....   

Efter Ludvika följer en lugnare träningsperiod, då ska vi ta tag i det som vi har blundat för en längre stund, vi ska också lägga krut på fysträning. Nästa mål därefter är rankingtävlingen i Malmö i mitten av mars!

Vi är dessutom klara för SM i Borlänge, juni 2012 på ett snitt strax över 300p  

  

Ovido - Quiz & Flashcards