Direktlänk till inlägg 20 juni 2011

Hemma igen

Av Karin Fischer Kristiansson - 20 juni 2011 15:55


Finns en viss risk att detta inlägg blir lååångt, för er som
vill se hur kvalet såg ut, så ligger det en film i slutet av detta inlägg.


Vilken helg det har varit!!!!


Den började med att jag och äldsta dottern Julia åkte till
Solna-Sundbybergs brukshundklubb på torsdagen. De var så gästvänliga, vi fick
lov att ställa upp husvagnen på deras parkering och sova en natt, så att vi
kunde vara på plats, på polishögskolan, i tid på fredagen.


Fredagen bestod av veterinärbesiktning, invigning, lottning
och provhund. Besiktningen passerade vi utan problem, invigningen var mycket
trevlig, vi lottade startnummer 51 och när provhunden gick noterade vi att
rutan gick åt höger och att första skiftet i fjärren var sitt. Vi hann träna
lite på just de detaljerna och lite frittfölj under eftermiddagen. Mona
Kjernholm som är en rutinerad SM-deltagare hade med sig tält och kompostgaller,
även till mig och Qlura– så fantastiskt förnämligt!!

På fredag kväll kom bästa Sandra och hennes hund Mia och sov
med oss i den LILLA husvagnen – finns det hjärterum så finns det stjärterum…   


Lördag morgon – Jag upplevde Qlura rätt trött, hon hade
sovit borta två nätter vid det här laget, dessutom stod husvagnen bredvid E18,
järnvägen och Bromma flygplats låg inte långt därifrån, så nattsömnen kunde vi
önskat lite mer av…..  

Gruppmomenten, ca kl. 8 på morgonen - Det var en märklig
sitt i grupp, när vi gick tillbaka till hundarna så låg alla utom en, det tog
några sekunder innan jag scannat av var Qlura var – och det visade sig att hon
var den enda som satt!!!  Självklart blev jag nöjd över det, samtidigt som jag
tyckte det var jätte trist för de övriga deltagarna, förståss!!


Under dagen fick vi hjälp och stöd att bibehålla vårat fokus, av Mona, Sandra och Erika, då det emellanåt dök upp någon underlig   magkänsla……….


Vi hade starttid kl. 14.15 nästa gång – det programmet kommer jag aldrig att få uppleva igen – det var en ”once in a lifetime”-runda,härliga, underbara, bästa lilla Qlura!!!!! Det var en fantastisk känsla rakt igenom hela programmet, och när vi sprang av plan kom det en tår. Den rundan visade sig räcka till en tredjeplats i kvalet och VI VAR I FINAL!!!!   

Missen i vittringsapporteringen var bara min – jag glömde göra vårt DK…. slarvigt av mig!!


När jag ringde hem och rapporterade, sa min kloka man: ”Karin, du har ju redan vunnit din tävling” och visst hade han rätt – detta var ju så mycket mer än vi någonsin hade kunnat önska/tro/gissa…….


Efter bad i sjön/havet så blev det ett kort träningspass, där jag belönade upp alla delar så gott det gick.


Söndag morgon – nu var lilla prinsessan trött på riktigt och
efter några kraftiga smällar under lördagkvällen, extra lyhörd för ljud. Att
hon under dessa omständigheter ändå lyckades prestera så väl dag 2, hon som
aldrig gjort två tävlingar på två dagar, är en prestation, tycker jag, dessutom
hade hennes matte svårt att ladda om efter den totala urladdningen dagen innan.


Känslan var inte lika grym som under lördagen, men hon
gjorde en jätte fin runda!!!   Tyvärr nollade hon vittringen, hon brukar vara rätt säker på att ta rätt pinne…. om jag får gissa, så har vi tränat ganska lite på
pinnar i ring och rätt pinne låg kl. 12, det blåste motvind och hon tog pinnen
som låg kl. 6, gissningsvis fick hon vind på den och trodde att hon tog
rätt – men jag vet inte….. Hon spottade sedan ut den och tog rätt och kom in – vilketkloka Sandra poängterade var mycket bättre än om hon hade kommit in med fel –Tack Sandra!! Denna miss, noll poäng på momentet, gjorde att vi halkade ner på en 7e plats – men ändå, lilla vi, 7e placerade på vårt första SM – vi är grymt
nöjda!!!!!!!      

Vi har ingen film från finalrundan, tänker att vi får köpa oss en film så småningom.


Hela helgen har varit så superhäftig!!! Flera urtalangtruppen har varit på plats och hejat och stöttat, flera nya och gamla bekantskaper som har gratulerat och hejat på – jag önskar att jag hade haft mer tid att prata med och tacka alla – jag passar på nu STORT TACK, till ALLA som har stöttat, trott och hejat på oss!!!!   

Ett extra stort och varmt tack till Mona, Sandra och Erika!!!   


Ett JÄTTE GRATTIS till Maria, Sofia och Mona –  tjejerna på pallen - otroligt duktiga ekipage alla tre!!!!!   


Och nu då?????

  • Låter bli att träna på ett tag, tror jag, är ganska tom….  
  • Därefter en ny plan, har ju lärt mig jätte mycket på detta studiebesök, som jag måste ta med i min framtida träning.
  • Funderar på om jag ska anmäla till rankingtävlingen i Ransäter – men jag har mycket jag vill fila på……. hmmmmmm

Tyvärr var filmen för lång för att lägga in här (sitt och plats tar sin tid..), men här är länken för er som vill titta
http://www.youtube.com/v/WSQ9QX6OiS8&hl=sv_SE&fs=1&


 


 
 
Ingen bild

Agnetha

20 juni 2011 19:55

Än en gång ett stort GRATTIS! Ni är fantastiska. Och betänk att Qlura faktiskt inte är så gammal ännu; det kommer att bli många SM-titlar för er innan hon blir pensionär. ;)
Synd att inte filmen gick att se "borttagen p g a att den är för lång" är beskedet. :( Men jag får väl masa mig till Youtube och titta på den istället. :)

Vila nu ut och ha det välförtjänt bra!
Kram

Karin Fischer Kristiansson

20 juni 2011 20:11

Tack Agnetha!!!!

Ja, vi hoppas att vi får vara med om fler SM, för det här var riktigt häftigt!!!

Tack för informationen om filmen, lägger ut en länk istället.

Kram tebax!!

 
Jenny/Nike

Jenny/Nike

20 juni 2011 20:26

Duktiga, duktiga ni! Din inställning till allt ni tar er för är underbar, något att verkligen ta efter!

All lycka i Ransäter, om du bestämmer dig för att anmäla :)

Njut ordentligt av er prestation, den var magisk!
Många kramar fån mig och Nike

http://lydnadshundar.bloggagratis.se

Karin Fischer Kristiansson

20 juni 2011 21:15

Vad glad jag blir, dina ord värmer verkligen!

Kramar tillbaka från oss båda! :)

 
Johanna

Johanna

20 juni 2011 20:40

Åh Karin! Jag började gråta i texten när du skrev att du gjorde det! :P En härlig känsla även utanför planen för oss som fick titta, ni är så himla fina ihop! Lycka till i fortsättningen!:)

http://www.hied.wordpress.com

Karin Fischer Kristiansson

20 juni 2011 20:53

Tack, tack!!!! Åter igen TACK för allt stöd vi fick!!!

Ses vi i Norge?

 
mia,love&carma

mia,love&carma

20 juni 2011 21:02

Ja du Karin eran uppvisning kommer jag aldrig att glömma ni var fantastiska.Så jätte kul att se er och jäklar va cool du såg ut. Som sagt det var nog inte sista gången vi såg er på ett SM Stort Grattis till en fin plats :)
kram mia&carma

http://www.briard.mia-co.com

Karin Fischer Kristiansson

20 juni 2011 21:16

Tack Mia!! Tack för allt stöd under helgen!! Vi hoppas att vi kan vara med fler gånger - det var riktigt kul!! :)

 
Ingen bild

gittan

20 juni 2011 21:51

Får inte länken att funka på youtube, heller, för lång står det..
Låter som en härlig helg!! Duktiga ni!!! Nästa år lånar jag en husvagn och åker upp o hejar...! Hade vart kul att se live!! Jag är full av beundran, både för er prestation och för att du vågade....! Jag skulle nog tuppa av på plan....
Nollade ni vittringen, och fick ändå ett förstapris, med marginal, då måste det gått bra i finalen ändå, eller?
Vilken dag är det i Ransäter? Ska kanske dit på fredagen, hade vart kul att se er ifall... Ha det gott!!

Karin Fischer Kristiansson

20 juni 2011 21:57

Tack för informationen om filmen - fixar till det imorgon.

Det var en jätte härlig helg och när jag väl klev in på plan så var jag faktiskt inte alls nervös - hur konstigt det än låter.... ;)

Jag vet inte vilken dag det är i Ransäter - kollar upp det - hade varit så roligt att ses!!!

 
Ingen bild

Ulli Muff& Hipp VBG

20 juni 2011 23:05

Haha! Jag får ståpäls!!! Vilket fantastiskt "studiebesök" Stort grattis! Stort fortsatt lycka till :-)

Karin Fischer Kristiansson

21 juni 2011 15:43

Tack så mycket!!

 
Kristin

Kristin

21 juni 2011 07:47

Grattis, grattis, grattis och jag hoppas du njöt lika mycket inne på planen som vi gjorde vid sidan över era fina prestationer! :D Jag blev riktigt imponerad och inspirerad att se dig och Qlura - om det där bara var ett studiebesök vill jag verkligen inte missa att se er när ni kommer "på riktigt"!!! ;)
Kram Kristin och Moira

http://ksvee.wordpress.com

Karin Fischer Kristiansson

21 juni 2011 15:43

Tack, tack, tack!!!!!!

Vi ses i Norge!!

Kramar tillbaka!!! =D

 
Hanna

Hanna

21 juni 2011 09:03

GRYMT jobbat tjejer! Vilken fin prestation av er båda. Njut, njut, njut...

Rankningtävlingen är på lördagen (hoppas jag iaf, för det är till den jag anmält)

http://www.kennelblagul.blogspot.com

Karin Fischer Kristiansson

21 juni 2011 15:41

Japp, nu ska vi njuta en stund ;)

Tack, då vet jag vilken dag det är - då kanske vi ses där =D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Här var det inte uppdaterat på länge.....   Men....................... Vi vann rankingtävlingen i Kungsör idag!!!!!   12 rankingpoäng!!! Vi hade startnummer sist, kul upplägg där vi gick in på planen 4 gånger, först platsliggning, sedan 4 mom...

Av Karin Fischer Kristiansson - 12 februari 2013 14:05

Hon var tänkt som framförallt hovdam och sparringpartner till prinsessan - hon blev det - men hon blev så mycket mer!!! Hon tillför en massa glädje till hela familjen, hon är alltid full av energi, tar livet med en klackspark, är med på alla upptå...

Av Karin Fischer Kristiansson - 11 februari 2013 20:02

Lov skulle nog inte Qlura säga, kanske mer sport som i träning som i jätte roligt :-) Backträning / intervaller på morgonen, detaljer på lunchen, länkar på eftermiddagen och vittring i hotellkorridoren innan läggning. Det Prinsessan inte tycker...

Av Karin Fischer Kristiansson - 2 februari 2013 13:43

Idag var vi två tappra som dök upp för tävlingsträning. Gruppmomenten funkade ok, note to my self - tass förflyttning i sitt i grupp. Planen var att länka ihop hela elitprogrammet i traditionell ordning med kommendering, för att se hur det håll...

Av Karin Fischer Kristiansson - 28 januari 2013 20:14

Kan bli låångt detta...... Det absolut roligaste och mest inspirerande landslagsläger jag varit på      Fredagskvällen började med tankar från mentalcoachen P-O om hur man kan analysera vad man gör som påverkar tävlingssituationen och åtgärder ...

Ovido - Quiz & Flashcards