Alla inlägg den 20 mars 2011

Av Karin Fischer Kristiansson - 20 mars 2011 18:01

Vi har varit på studiebesök på en rankingtävling med yttersta sverigeeliten. Det var ett jätte nyttig och givande studiebesök, jag har lärt mig massor!!

Bl.a att

  • jag inte behöver tagga upp min hund för att hon ser lite loj ut
  • min Qlura peppas av applåder
  • aldrig mer bortse/släppa igenom detaljer
  • det är viktigt att träna rätt attityd till respektive moment, oavsett vilket som kommer före
  • aldrig släppa igenom minsta ljud
  • ibland nosar min hund
  • jag inte blir så nervös som jag tidigare föreställt mig
  • alla som var där var vanliga människor och jätte trevliga dessutom   
  • vi är på rätt väg
  • vi emellanåt har bra precision och fina detaljer
  • prinsessan var inte störd av miljön

Det var en kul tävling med ett annorlunda upplägg, momenten var omkullkastade, gruppmomenten var där de brukar, det individuella programmet började med


  • inkallning  betyg 9, något långt stå, föraren helt nöjd med tempot
  • dum Z betyg 6, alla kommentarer man kan tänka..... helt ofokuserad på uppgiften
  • app dir, betyg 9, tveksamt avslut, hon sätter sig lite för sakta.....
  • vittring, betyg 7, tugg, hon gjorde ETT omtag
  • LUNCH
  • hopp app, betyg 9,5, långsamt sättande, det funkar fortfarande att bara träna med träapport.....
  • fjärr, betyg 8,5, flyttar en framtass, inte tillräckligt distinkt uppsättande, här var jag såå nöjd att hon hittade rätt attityd, hon var bra skruvad efter föregående moment
  • rutan, betyg 7,5, skall, för övrigt en jätte fin ruta, enligt mig   , hon skallade en gång precis när hon kom in till sidan igen.....
  • ff, betyg 7, alla kommentarer ni kan tänka, här var hon alldeles för gasad...

klurigt upplägg med ett fartmoment följt av ett lugnt....   . Här ska vi göra fler studiebesök, det var kul och jag är faktiskt väldigt nöjd, trots poängen 254,5p och en 11 plats av 22 startande. Dags att uppdatera målplaneringen!!


Mona, tack för trevligt resesällskap och många givande diskussioner, nu sätter vi våra planer i verket!!!


Jag hoppas att jag kanske kan lägga ut en film så småningom, då bästa Sandra var så snäll och filmade lite.


Nä, nu måste jag planera för kursen i Lund till helgen. Det ska bli jätte roligt att återse flera av kursdeltagarna från förra året samt träffa nya deltagare och deras hundar

Ovido - Quiz & Flashcards