Direktlänk till inlägg 10 mars 2011

Bästa inomhushallen

Av Karin Fischer Kristiansson - 10 mars 2011 12:58

Idag träffade jag och Qlura, M med Marvin och Fira, (vi saknade ett annat M, men hon kanske kommer med en annan gång) för träning på Göteborgs central.


Det var en jätte bra inomhushall för träning av alla moment utom springmomenten, ingen hyra dessutom. Störning i form av högtalare, oljud från en lokal som höll på att byggas om, människor som tyckte det var trevligt och stod och tittade, människor som hade bråttom med sina rullande resväskor - som inte tog omvägar runt våra hundar, hemlösa som ville hälsa och prata en stund samt ett ganska konstant högt sorl. Det var ojämna intervall på alla störningar, vilket gjorde det ännu mer utmanande. Underlaget var halt - ytterligare en utmaning   . Det är inte lätt att göra en fjärrdirigering med limmade bakben när underlaget är glidigt.....


Hur löste då Qlura detta - fantastiskt bra, jag är jätte glad att hon knappt var berörd alls - min lilla PRINSESSA!! Hon höll huvudet kallt!! Hon som har varit ganska berörd av ljud, vippade lite på örat när de plötsligt började bila i golvet på andra sidan väggen, men annars ingenting, sååååå glad!!!!   


Dit åker vi igen!!!!   

 
 
Ingen bild

gittan

10 mars 2011 14:35

Kul!!! Nu MÅSTE jag komma igång på allvar... Har haft en "värk"vinter, ont, ont efter jobbet, och har kommit såpass på väg att förstå att jag måste byta jobb... Och har nåt kul på gång som jag hoppas SÅ på!!
På lördag ska vi på utställning iaf, då slinker nog klickern o blodpuddingen med, perfekt störningsmiljö...!
Må så gott!

Karin Fischer Kristiansson

10 mars 2011 14:57

Hoppas att du får det jobbet!!!! och att du blir frisk förståss!!!

Utställning är verkligen perfekt störningsmiljö - LYCKA TILL!!! Berätta hur det gick!

Må så gott du också!!!

 
Jenny/Nike

Jenny/Nike

10 mars 2011 15:08

Ibland är det bra med kasst väder; man blir fantasirik och får riktigt bra erfarenheter! Låter som en toppenträning!

http://lydnadshundar.bloggagratis.se

Karin Fischer Kristiansson

10 mars 2011 15:16

Eller hur, det var dessutom varmt där inne, så man behövde inte frysa, inte ens ha ytterjacka på.
Det var en toppenträning! :D

 
Hanna

Hanna

10 mars 2011 15:47

GRYMT jobbat tjejer :)

http://www.kennelblagul.blogspot.com

Karin Fischer Kristiansson

10 mars 2011 17:47

=D =D

 
Ingen bild

Den andra M

10 mars 2011 17:08

Japp, jag kommer nästa gång. Var ju så mesig så jag inte vågade fara i väg med sommardäcken i snön, gissa om jag var lite små tjurig. Så nästa gång då är jag med!!!

Karin Fischer Kristiansson

10 mars 2011 17:47

Jag skulle nog säga klok istället för mesig..... men jag saknade dig!

KUL att du är med nästa gång!!!!

 
Ingen bild

M som var med

11 mars 2011 00:54

Tack för hjälpen idag! Hittade hem i alla fall. Läste i PM inför helgens läger att träningshallen inte går att missa..... så kanske hittar jag. Annars får jag väl ta rygg på en bil med hundar i!

Karin Fischer Kristiansson

11 mars 2011 06:02

Stort tack själv!!!

Bil med bur räcker nog, måste det vara hund i tror du ;-)
GPSen funkade ju fint igår, när man väl använder den..... ;-)

Ha en skön helg! =)

 
Kattis

Kattis

13 mars 2011 22:41

Så duktiga och flitiga ni är!!!!
Hoppas vi kan träffas i vår!
/Kattis

http://ynnizinsbloggagratis.se

Karin Fischer Kristiansson

14 mars 2011 06:10

Det hade varit jätte roligt om vi kunde få till en träff i vår!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Här var det inte uppdaterat på länge.....   Men....................... Vi vann rankingtävlingen i Kungsör idag!!!!!   12 rankingpoäng!!! Vi hade startnummer sist, kul upplägg där vi gick in på planen 4 gånger, först platsliggning, sedan 4 mom...

Av Karin Fischer Kristiansson - 12 februari 2013 14:05

Hon var tänkt som framförallt hovdam och sparringpartner till prinsessan - hon blev det - men hon blev så mycket mer!!! Hon tillför en massa glädje till hela familjen, hon är alltid full av energi, tar livet med en klackspark, är med på alla upptå...

Av Karin Fischer Kristiansson - 11 februari 2013 20:02

Lov skulle nog inte Qlura säga, kanske mer sport som i träning som i jätte roligt :-) Backträning / intervaller på morgonen, detaljer på lunchen, länkar på eftermiddagen och vittring i hotellkorridoren innan läggning. Det Prinsessan inte tycker...

Av Karin Fischer Kristiansson - 2 februari 2013 13:43

Idag var vi två tappra som dök upp för tävlingsträning. Gruppmomenten funkade ok, note to my self - tass förflyttning i sitt i grupp. Planen var att länka ihop hela elitprogrammet i traditionell ordning med kommendering, för att se hur det håll...

Av Karin Fischer Kristiansson - 28 januari 2013 20:14

Kan bli låångt detta...... Det absolut roligaste och mest inspirerande landslagsläger jag varit på      Fredagskvällen började med tankar från mentalcoachen P-O om hur man kan analysera vad man gör som påverkar tävlingssituationen och åtgärder ...

Ovido - Quiz & Flashcards