Alla inlägg den 5 mars 2011

Idag har vi tävlat på Tjörn, en jätte trevlig tävling.


På grund av, en för oss utmanande placering av apporteringsdirigeringen, så nollade vi det momentet och slutade på 280p. Banan var suverän och denna placering av app m dir ska tränas!!!!


Så här fördelade sig poängen, utdelade av Fred Larsson

Sitt i grupp   10p

Plats              9p, ljud - hmmm en ny utmaning att ta tag i.....

FF                  9p, det här är jag mest nöjd med, detta har legat i fokus sedan     senaste tävlingen. Övning ger färdighet   . Men så klart finns det mer att slipa på, men attityden var hääärlig!

Dumruta        10p, kändes helt ok, något långt fram emellanåt och sättandet är lite för långsamt, tendenser till att svänga själv vid konen

Inkallning       10p, jag stannade henne inte vid konen, JAG var för sen.....

Rutan            10p, här är akilleshälen..... hon är alldeles för grund

App m dir         0p, hon gjorde så gott hon kunde, matte får göra ett nytt träningsupplägg

Hopp app        9,5p, snett sättande, hmmmm får vi ta tag i

Vittring           9,5p, snett sättande (igen), fint arbete vid pinnarna

Fjärr               9,5p, vet inte riktigt vad han drog för. O.S står det som förkortning i kommentarfältet, någon som vet. Här måste vi träna mer på ligg - sitt....


Generellt sett är jag nöjd med känslan på plan, hon höll i hop fint mellan momenten också - sedan får hon ju absolut inte skalla mellan momenten   


Här kommer filmen som Stefan var snäll och hjälpte mig med. Tyvärr hade jag ställt kameran lite tokigt, men Stefan räddade det så gott han kunde. Vissa moment är lite långt i från, men filmaren fick inte instruktioner om att zooma, så han gjorde sitt jobb som han skulle - TACK!!






Ovido - Quiz & Flashcards