Alla inlägg den 3 mars 2011

foto, Gittan Magnusson

Snart är det så här grönt.......  


Nu har PMet kommit till rankingtävlingen i Kungsör om 2 veckor. HJÄLP! Det var längesedan jag blev nervös när PM damp ner i brevlådan, men nu blev jag varse den gamla känslan... Så många otroligt duktiga ekipage som ska vara med, vad har jag valt att utsätta mig för......


Vår målsättning, vår egen tävling, min och Qluras, är att lyckas ha roligt och som en duktig hundtränare sa, ge Qlura en positiv upplevelse. Jag ska dessutom insupa alla fina detaljer och ta med dem hem att träna på inför tävlingen i juni.   

Det ska bli riktigt roligt att tävla när alla moment är omkastade. Tävlingen börjar med gruppmomenten, förståss, därefter kommer inkallningen och allra sist ligger fria följet - visst är det häftigt!


Först en inomhustävling på Tjörn på lördag som jag ser fram emot. Spännande att se hur gruppmomenten kommer att gå efter vår senaste erfarenhet i köket här hemma.... (se tidigare inlägg)

Därefter blir det mycket länkningsträning och då kanske framför allt länken hopp-apport och fjärrdirigering, samt länken rutan och fria följet, tror att de kan ställa till det en del för den lilla prinsessan. När hon har lite för hög intensitet så flyttar hon gärna, speciellt vänster baktass. Så dels länk samt en massa träning på fjärr, separat, för att hitta rätt rörelse igen. Och efter rutan är jag rädd för att hon har hög belöningsförväntan, vilket kan göra det svårt att gå ett frittfölj i önskvärd position.


KUL med utmaningar!!!!!!    

Skapa flashcards