Direktlänk till inlägg 12 februari 2011

Tänk om...

Av Karin Fischer Kristiansson - 12 februari 2011 20:59

Idag har vi varit hos bästa coachen Anders Kjernholm, många nya funderingar..... framför allt funderar vi på hur vi ska hitta en högre växel, så att Qlura tar i ytterligare lite. Det är inte en helt enkel nöt att knäcka, Vallhunden Qlura går lätt in i ett "vall-mood" när jag försöker gasa upp henne.... Plus att vi idag konstaterade att hon är väldigt nogrann - vilket oftast är en fördel - men vilket får med sig att hon bromsar för tidigt för att vara säker på att det blir rätt. Hon tappar dock sällan huvudet, på bekostnad av tempo.....Vilket, för mig känns väldigt tryggt, efter att ha haft en vimsig Alfons (min f.d storpudel), så kanske jag ska vara nöjd......... eller nääääää - ut i ridhuset imorgon och testa lite nya idéer!!!!!!    


 

För 2,5 år sedan 

Anders hade ett annat kul besked, att vi är första reserv till elitlägret (landslagslägret) i mars, träningsläger för sveriges 16 bästa ekipage. Tänk om........


Mars kan bli en hektisk månad..... tävla första helgen, ev läger andrahelgen, tävla på rankingtävlingen den tredje helgen och till Lund och hålla kurs den fjärde. Jag ser verkligen fram emot nästa månad!!!!!   

 
 
Jenny/Nike

Jenny/Nike

12 februari 2011 21:44

Å, jag ska hålla tummarna för er! Jättekul! Planerar dessutom att komma och titta på rankingtävlingen, ska heja som sjutton!

http://lydnadshundar.bloggagratis.se

Karin Fischer Kristiansson

12 februari 2011 21:51

TACK, Jenny!! KUL att du kommer till Kungsör! Vi ska mest dit och titta på alla duktiga och passa på att miljöträna inför framtiden (och köra igenom tävlingen förståss)- det ska bli jätte kul!
Vi ses då!!!! =)

 
Ingen bild

gittan

12 februari 2011 22:15

Jaaaa.. känner ju väl till Alfons... och hans syster!! Fort o fel!!

KUL!! med reservplatsen!! Hoppas....!

Vad för rankingtävling ska ni på, och vad för kurs ska du hålla i Lund? Spännande månad!!

Vi hörs!!
/gittan

Karin Fischer Kristiansson

13 februari 2011 09:17

Fort och fel men GUD så roligt de har/hade - inte alltid lika kul för matte, men en hel del goa skratt har det blivit genom åren =).

Ja, det skulle vara jätte kul att få komma med, men det förutsätter ju att någon får förhinder och det är ju jätte tråkigt för den, så lite blandade känslor, men jätte kul att få vara påtänkt till lägret.

Det är en rankingtävling i Kungsör, inoff. Vi ska mest se och lära, jätte roligt och spännande.

Jag, tillsammans med 3 andra instruktörer, ska tillbaka till Lund BK, vi var där i höstas, och hålla lydnadskurs för ett gäng super motiverade och duktiga hundförare. Även det ska bli jätte roligt!!!

Jaa, Gittan - det blir verkligen en spännande månad =) =).
Men när ska vi ses då?? Har snön försvunnit på dina breddgrader?

 
Ingen bild

Marika

12 februari 2011 23:26

Duktiga Qlura!!!
Jag ska se till att heja fram er i Kungsör jag me :-)

Karin Fischer Kristiansson

13 februari 2011 09:09

Tack Marika!!! Nästa år hejar jag på dig!!!

 
Ingen bild

gittan

13 februari 2011 09:58

Skojar du?!!! Vi fick 3 dm till i fredags...! Just som man börjde tro på våren, iaf liiite...! Jag kommer väl ut ur idet framåt april nån gång, vi kanske kan få till nån träff i vår nån gång!!

Karin Fischer Kristiansson

13 februari 2011 12:23

Då får vi försöka ses då!!!! =) =)

 
Matilda

Matilda

13 februari 2011 18:59

Tassar fröbi av en slump, Super Grattis till reservplats! Lycka till i framtiden kommer att tassa in oftare nu...

http://www.aquaseers.se

Karin Fischer Kristiansson

13 februari 2011 19:11

Stort tack och välkommen tillbaka :)

 
Erika, Noa & Scout

Erika, Noa & Scout

16 februari 2011 16:33

Låter som ni har massa spännande på gång, jag blir lite avundsjuk ;-). Stort lycka till!

http://www.springertok.wordpress.com

Karin Fischer Kristiansson

17 februari 2011 06:33

Ja, det är en hel del kul som händer, medans annat väcker en skräckblandat förtjusning - vad har lilla jag gett mig in i....

Jag är avundsjuk på din kurs som du ska gå!! Har den börjat än?

 
Erika, Noa & Scout

Erika, Noa & Scout

17 februari 2011 08:41

Du och Qlura kommer fixa vilken utmaning ni än får, framförallt får du tänka på vilken erfarenhet det är för framtiden även om det inte skulle bli perfekt den här gången.
Min kurs börjar den 15:e Mars och jag både längtar och fasar för det. Den där lilla bushunden kan ju uppföra sig hur som helst om han är på det humöret :-)

http://www.springertok.wordpress.com

Karin Fischer Kristiansson

17 februari 2011 14:37

Tack, Erika det värmer! =). Ja, absolut, det är ju så man måste se det. Vi har ju inte så mycket erfarenhet med oss i bagaget, jag menar hon blev SLCH efter 3 elittävlingar och hade kvalat till SM efter 4, så vi behöver all erfarenhet vi kan få..........
Om han är på det där humöret, så är du ju på rätt ställe för att få bukt med det, eller hur?! Det kommer att gå helt suveränt!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Här var det inte uppdaterat på länge.....   Men....................... Vi vann rankingtävlingen i Kungsör idag!!!!!   12 rankingpoäng!!! Vi hade startnummer sist, kul upplägg där vi gick in på planen 4 gånger, först platsliggning, sedan 4 mom...

Av Karin Fischer Kristiansson - 12 februari 2013 14:05

Hon var tänkt som framförallt hovdam och sparringpartner till prinsessan - hon blev det - men hon blev så mycket mer!!! Hon tillför en massa glädje till hela familjen, hon är alltid full av energi, tar livet med en klackspark, är med på alla upptå...

Av Karin Fischer Kristiansson - 11 februari 2013 20:02

Lov skulle nog inte Qlura säga, kanske mer sport som i träning som i jätte roligt :-) Backträning / intervaller på morgonen, detaljer på lunchen, länkar på eftermiddagen och vittring i hotellkorridoren innan läggning. Det Prinsessan inte tycker...

Av Karin Fischer Kristiansson - 2 februari 2013 13:43

Idag var vi två tappra som dök upp för tävlingsträning. Gruppmomenten funkade ok, note to my self - tass förflyttning i sitt i grupp. Planen var att länka ihop hela elitprogrammet i traditionell ordning med kommendering, för att se hur det håll...

Av Karin Fischer Kristiansson - 28 januari 2013 20:14

Kan bli låångt detta...... Det absolut roligaste och mest inspirerande landslagsläger jag varit på      Fredagskvällen började med tankar från mentalcoachen P-O om hur man kan analysera vad man gör som påverkar tävlingssituationen och åtgärder ...

Ovido - Quiz & Flashcards