Direktlänk till inlägg 30 januari 2011

Magiska 300 poäng!!

Av Karin Fischer Kristiansson - 30 januari 2011 14:38

Talangtruppen hade tävling i Värnamo, ledarna Anders Kjernholm och Lotta Linusson som stöd och hjälp, men också som ett par "extra domarögon".


Jag och Qlura var pinsamt dåligt förberedda, de senaste 14 dagarna innan tävling hade vi tränat minmalt. Qlura är i ett läge efter löpet där hon är väldigt disträ, så förutsättningarna kändes inte optimala.


Men BÄSTA Qlura var helt suverän!!! Denna underbara hund!!!!!


Vår akilleshäl är fria följet, och Lotta beskrev det så bra när hon sa att Qlura bara använder ena hjärnhalvan när hon går fritt följ. Det blir tydligt på filmen. Den stora utmaningen är att få till ett mer träningslikt fritt följ på tävling. DET ska vi jobba mycket med under våren. Sedan har vi en hel del andra små detaljer att jobba på - KUL!! Men tillslut kom vi över den magiska 300-poängs gränsen, 303 poäng skrapade vi ihop!!!!

Missen vid apporteringsdirigeringen var bara min, behöver bli lite snabbare i tanken.......


Här är filmen för de som orkar titta.



Nu ser vi fram emot högkvalitativ träning med Mona och Marvin, Maria och Bobbe och förhoppningsvis hänger Sandra och Mia med, på torsdag!!!!

 
 
Erika, Noa & Scout

Erika, Noa & Scout

30 januari 2011 14:58

Så jäkla bra ni är! Bra jobbat!!! STORT grattis :)

http://www.springertok.wordpress.com

Karin Fischer Kristiansson

30 januari 2011 15:20

Tackar ödmjukast!

 
Ingen bild

Marie o Unni

30 januari 2011 15:08

Orkar tittta på filmen???, är ju jättekul med film.
Din Qlura ser så himla härlig ut.
Grattis till fint resultat.

Karin Fischer Kristiansson

30 januari 2011 15:19

Kul att du orkade igenom den. Ska försöka lägga ut mer filmer, har nog kommit på hur man gör ;-)
Tack för grattis!

 
Ingen bild

Agnetha

30 januari 2011 15:12

Ni är rent ut sagt så jävla bra!!!

Karin Fischer Kristiansson

30 januari 2011 15:18

Tack!

 
Ingen bild

gittan

30 januari 2011 18:12

Verkligen jättekul att se, vad duktiga ni är!!! Vilken liten prinsessa du har fått, helt fantastisk!!!

Karin Fischer Kristiansson

30 januari 2011 19:53

Javisst är hon en liten prinsessa, hon får privilegier som en mest hela tiden, dessutom ;-)

 
Ingen bild

Mia o Melker

30 januari 2011 19:33

Har redan skrivit på FB men det kan bara inte sägas för många gånger... Herregud va bra ni är!!! :) Lite spårträning på den svart-vita så ska det nog kunna bli brukshund av den med.. (Skojjar bara med er!! ;) ) Vi andra kan bara se på och drömma om sådana resultat! GRATTIS; GRATTIS!!! //Mia & Melker

Karin Fischer Kristiansson

30 januari 2011 19:58

Mia, hade jag haft tiden, så kanske..... ;-) hon hade fått bli brukshund också ;-).

Den fine svarte och du kommer inom det snaraste att göra strålande resultat - det är jag helt övertygad om!!!

 
Erika, Noa & Scout

Erika, Noa & Scout

3 februari 2011 07:40

Jag har faktiskt sett dina planer inför varje träningspass och vet att du också är grymt strukturerad :)Inget som lämnas åt slumpen där inte! Dessutom hoppas jag att ett av era mål i år är lydnads-SM ;)

http://www.springertok.wordpress.com

Karin Fischer Kristiansson

3 februari 2011 18:28

Avslöjad........... till viss del, ibland kan jag nog vara ganska strukturerad och jag försöker hlla min målplanering uppdaterad varannan vecka - men i perioder är jag verkligen helt vimsig......

Ja, målet är lydnads SM och om inte 19 stycken på listan gör fantastiska resultat under de 2,5 månaderna som är kvar innan anmälan går ut, så ska vi klara oss dit. Men väl där, om vi kommer dit...... så tänker vi ta det som en lärdom och i så fall satsa stort till nästa år. Den lilla flickan har ju faktiskt bara gjort 4 elittävlingar så långt... :)

 
Sanna

Sanna

13 februari 2011 16:55

Härligt *jublar*

Ni är fantastiska!

http://vallby.blogg .se

 
Ylva

Ylva

25 februari 2011 19:01

Jag halkade in på din sida av en slump, men jag kan lova att det inte är sista gången. Det ser verkligen jättefint ut! Håller själv som bäst på att träna in elitmomenten med min hund, men vet inte om jag någonsin vågar mig ut på tävlingsplanen. Eliten känns lite läskig =)

http://ylvashundar.bloggplatsen.se

Karin Fischer Kristiansson

25 februari 2011 19:05

Kul att du hittade hit!

Jag vet inte om du har tävlat elitklass tidigare, annars är det en liten tröskel man ska över, första starten. Men när man väl kommit över den är det inte värre än att tävla i någon annan klass. Man måste bara övervinna känslan, jag kommer fortfarande ihåg den =) =)

LYCKA TILL på tävlingsbanorna, vi kanske ses! =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Här var det inte uppdaterat på länge.....   Men....................... Vi vann rankingtävlingen i Kungsör idag!!!!!   12 rankingpoäng!!! Vi hade startnummer sist, kul upplägg där vi gick in på planen 4 gånger, först platsliggning, sedan 4 mom...

Av Karin Fischer Kristiansson - 12 februari 2013 14:05

Hon var tänkt som framförallt hovdam och sparringpartner till prinsessan - hon blev det - men hon blev så mycket mer!!! Hon tillför en massa glädje till hela familjen, hon är alltid full av energi, tar livet med en klackspark, är med på alla upptå...

Av Karin Fischer Kristiansson - 11 februari 2013 20:02

Lov skulle nog inte Qlura säga, kanske mer sport som i träning som i jätte roligt :-) Backträning / intervaller på morgonen, detaljer på lunchen, länkar på eftermiddagen och vittring i hotellkorridoren innan läggning. Det Prinsessan inte tycker...

Av Karin Fischer Kristiansson - 2 februari 2013 13:43

Idag var vi två tappra som dök upp för tävlingsträning. Gruppmomenten funkade ok, note to my self - tass förflyttning i sitt i grupp. Planen var att länka ihop hela elitprogrammet i traditionell ordning med kommendering, för att se hur det håll...

Av Karin Fischer Kristiansson - 28 januari 2013 20:14

Kan bli låångt detta...... Det absolut roligaste och mest inspirerande landslagsläger jag varit på      Fredagskvällen började med tankar från mentalcoachen P-O om hur man kan analysera vad man gör som påverkar tävlingssituationen och åtgärder ...

Ovido - Quiz & Flashcards